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NOVITA’: McLaren 570S Spider[:en]McLaren 570S Spider: the third bodystyle in Sports Series line-up

CACCIA GROSSA. CON UN RAPPORTO PESO/POTENZA DI 419 Cv/TONNELLATA LA NUOVA MCLAREN 570S SPIDER E’ UN VERO PRIMATE DEL SEGMENTO DELLE SUPERCAR SCOPERTE. GRAZIE AL TELAIO MONOSCOCCA IN FIBRA DI CARBONIO NON SONO STATI NECESSARI RINFORZI. IL PESO AGGIUNTIVO, 46 KG, VIENE SOLO DAI COMPONENTI DEL HARDTOP RIPIEGABILE. I PRIMI ESEMPLARI SARANNO “LAUNCH EDITION”.

La nuova McLaren 570S Spider è la terza variante di carrozzeria all’interno della gamma Sports Series, insieme alla 570S (leggi il TEST DRIVE di 0-100.it) e alla 570 GT.

Si tratta di un modello molto importante, che va a scontrarsi direttamente con Ferrari 488 Spider, Porsche 911 Turbo Cabriolet, Audi R8 V10 Spyder, Lamborghini Huracan Spider e Mercedes-AMG GT Roadster.

Esteticamente, oltre che per la greenhouse che, a pressione di un pulsante, si nasconde dietro i sedili, la 570S Spider si riconosce per un piccolo nolder in carbonio sulla sommità della coda, impercettibilmente più lungo (12 mm) rispetto alla coupé. Ulteriori motivi di distinzione sono i tre nuovi colori di carrozzeria (Curacao Blue, Vega Blue and Sicilian Yellow) che portano a 20 il titolale delle tinte disponibili, e il nuovo set di ruote in lega a 1o razze (optional) da 19″ davanti e 20″ dietro.

TELAIO

Strutturalmente, si basa sul telaio monoscocca della versione Coupé, la piattaforma in fibra di carbonio MonoCell II, sulla quale non è stato necessario apportare alcuna modifica. La vettura, quindi, “soffre” di un aggravio di peso di 46 kg che deriva unicamente dal montaggio dei meccanismi per l’azionamento del tetto.

L’Hard-top rigido ripiegabile è costituito da due elementi in fibra di carbonio che vanno a nascondersi in un vano posto subito dietro i sedili. Il tetto si apre in soli 15 secondi e può essere azionato fino a 46 km/h di velocità.

La Spider beneficia, inoltre, come sulla Coupé, di sospensioni a doppi triangoli con ammortizzatori a controllo elettronico (con settaggi Normal, Sport e Track), freni con dischi in carboceramica e ruote in lega (ant. da 19″, post. da 20″) con pneumatici 225/35 R19 e 285/35 R20.

MOTORE E TRASMISSIONE

Al cuore c’è lo stesso layout della 570S Spider: V8 biturbo da 3,8 litri con 570 Cv a 7.400 giri e 600 Nm di coppia massima tra 5.000 e 6.500 giri. La trazione, posteriore, è governata da un cambio a doppia frizione con 7 marce.

PRESTAZIONI

Dichiara un peso a secco di 1.359 kg (1.498 kg con tutti i fluidi e 90% di serbatoio pieno) e vola sullo 0-100 in 3″2, 0-200 in 9″6 e tocca 328 km/h. Secondo il costruttore lo 200-0 avviene in 5″3 e lo 100-0 in 3″2. Il consumo medio complessivo dichiarato è di 10,7 l/100 km.

PREZZO, LANCIO

La McLaren 570S Spider sarà presentata al prossimo Festival of Speed di Goodwood. La produzione iniziale di 400 esemplari sarà contestualizzata come Launch Edition e sarà proposta al prezzo di 164,750 Sterline (186.500 euro).

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THE NEW MCLAREN 570S SPIDER WILL MAKE ITS PUBLIC DEBUT ON 29TH JUNE AT THE GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED, WEST SUSSEX, UK AND THE FIRST CARS ARE SCHEDULED TO BE DELIVERED TO CUSTOMERS IN AUGUST. FIRST 400 SPIDERS BUILT WILL BE LAUNCH EDITION MODELS, FOLLOWING SUCCESS OF 720S LAUNCH EDITION. AVAILABLE TO ORDER NOW, PRICED FROM £164,750 (UK). HARD LIFE FOR FERRARI 488 SPIDER, PORSCHE 991 TURBO CABRIOLET, AUDI R8 SPYDER PLUS, LAMBO HURACAN SPIDER AND MERCEDES-AMG GT S CABRIOLET.

McLaren’s Sports Series portfolio is newly enriched by the new 570S Spyder, the third bodystyle alongside the Coupé and the GT. Compared to the Coupé, the 570S Spider adds a neatly integrated, retractable hardtop. It’s formed by a two-piece roof – which is engineered using technology proven in the McLaren 650S and 675LT Spider models – and is constructed of lightweight composite panels.

body design is enhanced by a rear spoiler, finished in Dark Palladium grey (a visible carbon fibre finish is available at additional cost via McLaren Special Operations) and 12mm taller than the rear spoiler of the 570S Coupé.

CHASSIS

Most importantly, there are no performance compromises versus the 570S Coupé: The carbon fibre MonoCell II chassis (double-wishbone suspension all-round, with steel springs, twin-valve adaptive dampers and anti-roll bars) at the heart of all Sports Series cars does not suffer any reduction in strength or stiffness in convertible guise, or require any additional structural actions. This has allowed McLaren engineers to design and develop the 570S Spider without concerns that are potentially a significant issue with steel or aluminium structures.

ONLY 15 SECONDS TO OPEN

The retractable hardtop adds just 46kg to the weight of the Spider; this is the only variance in weight between the new convertible and the 570S Coupé.

Electrically operated from the driver’s seat using one simple control, the roof folds effortlessly to stow beneath a beautifully crafted tonneau cover that rises automatically to accommodate the lowered panels and returns to its closed position with the assistance of soft-close technology.   The roof can be opened or closed in just 15 seconds, at vehicle speeds of up to 40 km/h (25mph).

PERFORMANCE

The 570 S is equipped with the breathtaking 3.8-litre, twin-turbocharged McLaren V8 engine. Positioned behind the driver, the twin-turbocharged McLaren M838TE engine produces 570PS at 7,400rpm and torque of 600Nm between 5,000rpm and 6,500rpm. With a dry weigth of 1,359 kilos (2,895 lbs) it gives an impressive power-to-weight ratio of 419PS-per-tonne.

In combination with a rapid yet smooth seven-speed seamless-shift gearbox featuring Launch Control technology, the result is a luxury sports convertible with supercar acceleration from standstill to 100 km/h (62mph) in 3.2 seconds and to 200 km/h (124mph) in just 9.6 seconds.

Top speed is 328 km/h (204mph) with the roof in place – identical to the 570S Coupé – and even with the roof lowered, the new Spider can reach 315 km/h (196mph).